JEIGU AŠ GALĖČIAU IŠ NAUJO AUGINTI SAVO VAIKĄ...


Pirmiau aš "pastatyčiau" jo savigarbą, o namą vėliau.

              Pirštus daugiau naudočiau piešimui, o ne rodymui kas ne taip.

Sakyčiau mažiau pastabų, daugiau paaiškinčiau.

Žiūrėčiau ne į laikrodį, o į akis.

Rūpinčiausi žinoti mažiau ir žinočiau daugiau rūpintis.

Dažniau apsikabinčiau ir skraidinčiau aitvarus.

Nevaidinčiau rimto, o rimčiau žaisčiau.

Daugiau po pievas lakstyčiau ir į žvaigždes žiūrėčiau.

Vaiką dažniau ant rankų paimčiau ir mažiau tampyčiau.

Šalia namų augantį ąžuolą dažniau pastebėčiau.

rečiau būčiau nepalenkiamas ir daug dažniau pritarčiau.

Mažiau rodyčiau meilės jėgai, o daugiau meilės jėgą.

(iš interneto)

Atmintinė tėvams: ką galite padaryti, kad vaikui mokykloje sektųsi
 

Tam, kad vaiko rezultatai mokykloje būtų geri, neužtenka vien mokytojų pastangų. Tam pritaria ir Kauno technologijos universiteto Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto Filosofijos ir psichologijos katedros dr. Milda Perminienė, kuri tikina, jog svarbu ir tėvams įsitraukti į vaiko edukavimo procesą.Skaitykite daugiau:

Kodėl žydų vaikai tampa genijais – 7 auklėjimo taisyklės

Žydų meilė vaikams neturi ribų. Regis, tokio vaikų kulto neturi jokia kita tauta. Psichologai gali kalbėti tiek apie tokio auklėjimo pliusus, tiek apie minusus, bet šiaip ar taip, žydų vaikams nestinga meilės ir dėmesio.     Plačiau skaitykite čia:

Leisdami savo pirmąjį vaiką į pirmą klasę, tėveliai išruošia ir išpuošia vaiką kaip tik gali, o po to paaiškėja, kad didelė dalis pinigų buvo išleisti veltui: firminiai sportiniai bateliai apsinešė purvais jau per pirmą išėjimą į stadioną, prabangaus parkerio plunksna išsiskėtė prirašius kelis pirmojo sąsiuvinio lapus.Skaitykite daugiau:

Mano vaikas - mokinys

Roma Vida Pivorienė Jolanta Šabliauskienė
TURINYS
Pratarmė /4
Mes – mokinio tėvai /5
Mokykla ir šeima /7
Pokyčiai mokinio gyvenime /13
Ypatingi mokykliniai metai /16
Pirmieji metai mokykloje /16
Penktokas ir dalykinė sistema /18
Mokyklos baigimas /20
Kaip gyventi ir mokytis kartu /23
Mokymosi sunkumai ir negalės /23
„Nepatogus“ vaikas klasėje /26
Sudėtingos situacijos mokykloje /30
Smurtas ir patyčios /30
Vaidmenys ir etiketės /33
Konfliktų sprendimas /35
Psichologinės krizės /37
Savižudybės krizė /41
Pagalbą teikiančios institucijos /45
Literatūra /46
Rekomenduojama literatūra /47
Mano vaikas - mokinys.pdf
Adobe Acrobat Document 445.4 KB

5 veiklos padedančios vaikams greičiau išmokti skaityti

2015 m. vasario 5 d., 01:09

Mokslininkų įrodyta, kad skaitymas skatina vaiko socialinį ir emocinį vystymąsi ir pozityviai įtakoja jo vėlesnius mokymosi gebėjimus. Tikriausiai sunkiai kas nunegtų faktą, jog pirmoji skaitymo patirtis užsimezga dar ankstyvojoje kudikystėje kai tėvai skaito pasakas savo mažiesiems ir vaikas pradeda vartyti pirmąsias knygeles. Na o kiek ugtelėjusio ikimokyklinuko mokymosi procesas prasideda nuo pirmos pažinties su raidėmis, vėliau su skiemenimis, o tuomet ir skaitymas visai čia pat.

 

1. „Laimės šulinys“
Ant lapelių užrašykite raides ir sudėkite į kokį nors indą. Vaikas ištraukia lapelį ir pasako jame užrašytą raidę. Kai vaikas jau išmoksta raides, galima paskunkiti žaidimą ir paprašyti pasakyti bent keletą žodžių kurie prasideda ta raide.

2. „Žinutės“
Vaikai turi fenomenalią atminį. Užrašykite Jus supančių daiktų pavadinimus didelėmis raidėmis ir priklijuokite prie atitinkamų daiktų. Ant stalo priklijuokite užrašą „STALAS“, ant durų – „DURYS“ ir t.t. Vaikas greitai supras žaidimo principą ir tiesiog vardins daiktus, o tuo pačiu įsimins ir kaip jis rašomas. Tai svarbu - paprašykite vaiko išvardinti daiktus, kuriuos jis mato priešais save. Tai būtina tam, kad nebūtų nesutapimų daiktų pavadinimuose (pavyzdžiui, Jūs manote, kad tai - ryklys, o vaikas, kad tai - žuvis.

 

3. „Raidžių žaidimai“
Vaikas greičiau išmoks, jei mokymosi procesą paversite žaidimu. Pavyzdžiui: nunešk raidę „A“ tėveliui; parodyk raidę „S“ senelei; padėk raidę „A“ po stalu; paslėpk raidę „B“ savo kišenėje; atiduok raidę „L“ lėlei; paimk raidę „A“ sau, o raidę „B“ duok man ir t.t.

4.„Žaidimas su raidėmis“
Vaikui labiau patiks mokymosi procesas, jei jis vyks žaidimo forma. Pavyzdžiui: nunešk raidę „A“ tėveliui; parodyk raidę „S“ sienelei; padėk raidę „A“ po stalu; paslėpk raidę „B“ savo kišenėje; atiduok raidę „L“ lėlei; paimk raidę „A“ sau, o raidę „B“ duok man ir t.t.

5. „Mano knygutė“
Nupirkite nuotraukų albumą (mažiausią, 36 nuotraukomis). Ir padarykite knygutę: kairėje pusėje nuotrauka, o dešinėje – paprastas, ją paaiškinantis, sakinys. Pavyzdžiui, „Jonas žaidžia“, „Onutė maudosi“, „Justas žaidžia su dideliu juodu šuniu“. Knygutė padaroma greitai ir tai neatima daug laiko, o vaikui patinka skaityti apie save.

Kaip drausminti vaikus be žodžio „negalima“?

Daugelis tėvų yra girdėję, kad draudimais auklėti vaikus nėra gerai, tai gali iššaukti neigiamas reakcijas ir tik dar labiau paskatinti juos elgtis nederamai. Juk tai, kas uždrausta, visuomet vilioja. Tačiau ką daryti, kai negalima sakyti „negalima“? Juk tokiu atveju vaikai gali tapti visai nekontroliuojami. Kaip nustatyti tinkamo elgesio taisykles ir kaip drausminti vaikus pataria Egu.lt lektorė Jūratė Bortkevičienė.

Kai vaikas išveda iš kantrybės – 10 būdų nusiraminti

Ką daryti, jei vaiko elgesys yra netinkamas?

Edukologė, socialinių mokslų daktarė, 4 vaikų mama Austėja Landsbergienė pataria tėvams, ką daryti, jei vaiko elgesys yra netinkamas, ir kada jau reikia pripažinti, kad vaikas turi elgesio problemų.


Kam mokykloje reikalingi tėvai?

Studijos Tėvų ir mokytojų bendradarbiavimas – sėkmingam vaikų mokymuisi

Mokykloje mokiniai praleidžia didžiąją dienos dalį, todėl natūralu, kad joje moksleiviai ne tik įgyja žinių, bet ir mokosi bendrauti, formuoja pasaulėžiūrą ir vertybes. Kad į mokyklą vaikai eitų noriai ir joje laiką leistų prasmingai, už tai yra atsakingi ir tėvai.Plačiau skaitykite čia:

Ar galima su meile mušti vaiką?

Susipykote su kolega. Neigiamos emocijos tiesiog kunkuliuoja – jį būtina pamokyti! Prieinate, čiumpate už pakarpos ir trenkiate per užpakalį. Kartą, kitą, dar kartą. Palengva nusiraminate: žinos, kad taip elgtis nedera.
Plačiau skaitykite čia:

 

Trys žymūs užsienio rašytojai: kodėl vaikai turi augti skaitydami?

 

 

   17 ir 22 minučių. Tiek vidutiniškai laiko per dieną suaugusieji ir vaikai Lietuvoje skiria skaitymui. Suomijoje, kuri pirmauja Europoje pagal šį rodiklį, atitinkamas skaičius siekia 46 min. Daugiau nei trečdalis vaikų mūsų šalyje visai neskaito, nors didžioji dauguma, t. y. 96 proc., tėvų teigia, kad jų namuose yra vaikiškų knygų.

Tai atskleidė Lietuvos gyventojų skaitymo įpročių tyrimas, kurį šiais metais inicijavo įmonių grupė „Alma littera“. Taip pat ši apklausa parodė, kad skaitymu nesidominčių tėvų vaikai itin retai paima knygą į rankas. Tad ar gali būti, kad ateities kartos mūsų šalyje knygų visai neskaitys?

Savo mintimis su Lietuvos skaitytojais sutiko pasidalinti trys žymūs užsienio rašytojai, daugiausiai kuriantys vaikams ir jaunimui, kurių knygos kopia į „bestselerių“ sąrašų viršūnes visame pasaulyje. Tai Knister iš Vokietijos, amerikietė Maggie Stiefvater ir britas Michael Bond, kurių kūriniai pasiekiami ir lietuvių kalba. Jie pasakoja apie skaitymo tendencijas bei dalijasi mintimis, kas ir kodėl skatina žmones, o ypač vaikus, skaityti.

Skaitančių mergaičių fenomenas

Autorius, prisistatantis Knister slapyvardžiu, labiausiai mūsų šalies vaikams ir jų tėvams žinomas iš šmaikščios ir gausiai iliustruotos knygų serijos apie raganą Lilę. Jo knygos išverstos į 40 kalbų, tad rašytojas dažnai keliauja po pasaulį. Kalbėdamas apie šiuolaikines skaitymo tendencijas, jis visų pirma atkreipia dėmesį į tai, kad aktyviausios knygų skaitytojos yra mergaitės.

„Tai atrodo pasaulinis fenomenas ir tai tikrai yra neginčijama tiesa kalbant apie Vokietiją“, – teigė Knister. Beje, jau minėtas leidyklos „Alma littera“ inicijuotas tyrimas taip pat rodo, kad ir mūsų šalyje moteriška skaitytojų auditorija yra žymiai aktyvesnė. Lietuvoje dažniausiai visiškai neskaito visų amžiaus grupių vyrai, kuomet daugiausiai skaito moterys iki 29 m.

Amerikietė Maggie Stiefvater, užbūrusi skaitytojų širdis savo „fantasy“ žanro istorijomis („Virpėjimo“ knygų serija, „Skorpiono lenktynės“), teigia, kad bent jau JAV, kur ji pati gyvena, įvairaus amžiaus žmonės vis dažniau skaito knygas, kurios paprastai priskiriamos paauglių arba vaikų auditorijai. Tai panašu į tiesą ir Lietuvoje, kur, tarkime, Hario Poterio knygų serija turi nemenką gerbėjų ratą ir tarp suaugusiųjų.

Be to, M. Stiefvater nuomone, prie knygų populiarinimo pastaruoju metu prisideda ir filmai, pastatyti pagal jas. Anot jos, jeigu istorija sudomina žiūrovus, tai paskatina net ir mažai skaitančiuosius susirasti ją įkvėpusią knygą.

Namai, kur knygos – neatskiriama baldų dalis

Tačiau, kas, žymių vaikų ir jaunimo autorių nuomone, lemia tai, kad vieni žmonės skaito mažiau, o kiti –daugiau? Anglų rašytojas Michael Bond, kurį labiausiai išgarsino knygų serija apie Meškiuką Pedingtoną, teigia, kad skaitymo įgūdžiai dažniausiai išsivysto vaikystėje. O tai, kad šiuolaikinis gyvenimo ritmas vis greitėja, o įgusti skaityti reikalauja šiokių tokių pastangų, verčia jį abejoti, ar daug žmonių „užsikrečia“ skaitymu vėlesniuose gyvenimo etapuose.

Jis priduria, kad knygų alkis pirmiausia gimsta namuose. „Man pasisekė augti namuose, kur knygos buvo tiesiog baldų dalis. Skaityti buvo tokia pat įprasta funkcija kaip valgyti ar gerti. Iki pat šios dienos aš neužmiegu kol nors nepaskaitęs – net jeigu tai būtų viena ar kelios naujausio romano pastraipos“, – sakė autorius, už nuopelnus vaikų literatūrai apdovanotas Britų imperijos ordinu.

Kuomet rašytojas Knister teigia, kad vienintelis būdas išsiugdyti įprotį skaityti yra tiesiog skaityti: „Skaitymą kaip natūralų užsiėmimą į kasdieninį gyvenimą reikia pradėti diegti nuo ankstyvos vaikystės. Beveik visi mano paties knygų herojai yra dideli knygų mėgėjai. Norėčiau, kad mūsų vaikų herojai būtų jiems pavyzdžiu. Tarkime, spaudoje futbolo žvaigždes paprastai matome viešbučio kambariuose žaidžiančias videožaidimus. O kad galėtume išvysti ir nuotraukas, kur jis ar ji laiko savo rankose knygą“.

Bestslerio „Virpėjimas“ autorė M. Stiefvater teigia, kad nors įprasta manyti, jog skaitymas yra tai, ką žmogus paprastai daro likęs vienas, šis užsiėmimas gali būti labai socialus.

„Skaityti knygą vienam yra nuostabu, bet perskaityti knygą ir tada aptarti ją su kitu žmogumi – dar nuostabiau. Laikas, kuomet visa šeima skaito kartu arba knygų klubai yra puikus būdas paversti knygas socialiu užsiėmimu“,– sakė populiarių knygų autorė. Ji aktyviai palaiko ir su skaitymo skatinimu susijusias iniciatyvas.

Prieš miegą skaitomos istorijos galia

Visi trys autoriai, kalbėdami apie vaikų skaitymo įgūdžius ir įpročius, pabrėžia svarbų tėvų vaidmenį. Anot Knister, tėvai yra pirmieji ir svarbiausi pavyzdžiai vaiko gyvenime. „Kiekvienas vaikas myli ir kopijuoja savo tėvų elgesį, tiek blogą, tiek gerą: rūkantys tėvai rodo savo vaikams pavyzdį, net jeigu tai vyksta ir ne specialiai. Todėl nereikia ilgai įtikinėti tuo, kad vaikas, stebėdamas skaitymo malonumą, juo ir pats užsikrečia“, – sako jis.

Tam pritaria ir britų autorius M. Bond, įsitikinęs, kad knygų skaitymo aistra atsiranda ankstyvame amžiuje. „Tai dovana, kurią vaikams gali suteikti tik tėvai. Tėvai šios pareigos neatlieka tinkamai, jeigu atideda ją iki tol, kol vaikas pradeda lankyti mokyklą. Iki to laiko atsiranda labai daug papildomų dėmesį atitraukiančių dalykų ir paspausti mygtuką būna tiesiog per vėlu.

Esu įsitikinęs, kad svarbiausias dalykas, kurį gali duoti vaikui, yra tavo laikas, o antras svarbiausias dalykas – prieš miegą skaitoma istorija. Tokiame amžiuje išgyventa bendrumo patirtis tęsiasi visą gyvenimą“, – teigia rašytojas.

M. Stiefvater priduria, kad tam, jog vaikai pradėtų skaityti, labai svarbu, kad tą darytų ir juos supantys suaugusieji. „Vaikai neturi skaityti tų pačių knygų kaip jų tėvai, tačiau įprotis skaityti didžiąja dalimi yra kultūrinis reiškinys“.

2012 m. leidykla „Alma littera“ išsikėlė viziją „Lietuva – daugiausiai skaitanti šalis Europoje“. Pirmasis jo žingsnis yra projektas „Augu skaitydamas“, kurio tikslas paversti vaikams skaitymą maloniu užsiėmimu, o tėvams padėti formuoti vaikų skaitymo įpročius ir ugdyti įgūdžius.

 

http://rubinaitis.lnb.lt/index.php?411871722

 

Gazuoti gėrimai gali pakenkti smegenims

http://www.seimoms.lt/

     

http://www.mususeima.lt/lt/

http://www.katalogastevams.lt/lt


PAŽINKINTE BARNIO PASAULĮ KARTU SU SAVO VAIKU
http://lt.barniworld.com/

 
,,LOPŠINIŲ RADIJAS".
,,Kad jūsų vaikelis miegotų ramiai, jaustųsi saugus ir laimingas, kartu klausykitės autentiškų lopšinių, kurias mūsų kolekcijai su meile įdainavo tokios pačios rūpestingos mamos kaip ir jūs, išmokite gražiausių lopšinių žodžius, atsisiųskite mėgstamiausias lopšines..." SEB http://www.lopsiniuradijas.lt/

 Mokykloje reikalingas tėvų ir mokytojų bendradarbiavimas "Tėvai ir mokykla - atsakomybės dalybos". Skaityti čia:

Auga protingų ir kūrybingų, bet mažaraščių žmonių karta

Šiandien jau nebestebina, kad dauguma moksleivių, nemažai ir darželinukų kuo puikiausiai kalba viena ar daugiau užsienio kalbų, ištisas valandas praleidžia ne bendraudami su bendraamžiais, o šiuolaikinių technologijų draugijoje, neretai geriau už suaugusiuosius išmano visas technologijų valdymo ir naudojimo subtilybes. Rezultatas – auga nauja, protingų ir kūrybingų žmonių karta.

Skaityti daugiau >>>

Mamos, močiutės, mergaitės! Per šventes norisi papuošti, paįvairinti savo stalą, todėl siūlau įvairių idėjų. Sėkmės!

Pasipipuoškime šventinį stalą
pasipuosti_stala.doc
Microsoft Word Document 4.3 MB

Tėvų klaidos, kurios lemia, koks žmogus išaugs iš jūsų vaiko?

Žmogaus asmenybę lemia ne tik genų bagažas. Ankstyvosios vaikystės patirtys ir tėvų klaidos daug lemia tai, kas esate šiandien.

Skaityti daugiau 1 dalis >>>

Skaityti daugiau 2 dalis >>>

Skaityti daugiau 3 dalis >>>

Kaip paskatinti vaikus mokytis pasibaigus atostogoms
Kaip paskatinti vaikus mokytis pasibaigu
Microsoft Word Document 29.5 KB
Kaip padėti vaikui mokytis
KAIP PADĖTI VAIKUI MOKYTIS.doc
Microsoft Word Document 29.0 KB

Ką mums pasako vaiko pyktis? Psicholigės patarimai.

Interneto grėsmė
Interneto grėsmė.doc
Microsoft Word Document 33.0 KB
Mokinių nenoras mokytis
Kokio amžiaus būnant atsiranda nenoras m
Microsoft Word Document 27.0 KB
Tėvų pavyzdys - geriausia vaiko mokykla
Tevu pavyzdys.doc
Microsoft Word Document 38.5 KB
Tėvų skyrybas ir išvykimą vaikai išgyvena sunkiau nei jų mirtį
Tėvų skyrybas.doc
Microsoft Word Document 22.0 KB
Kaip paskatinti vaiką mokytis
Kaip paskatinti vaiką mokytis.doc
Microsoft Word Document 38.5 KB
Paauglių mokymosi sėkmei svarbus bendravimas su tėvais
Paauglių mokymosi sėkmei svarbus bendrav
Microsoft Word Document 23.0 KB
Kaip išmokyti vaikus ruošti namų darbus
Kaip išmokyti vaikus ruošti namų darbus.
Microsoft Word Document 32.6 KB
Apie popamokinę veiklą. Vaikų nuomonė svarbesnė nei tėvų
Popamokine veikla.doc
Microsoft Word Document 27.5 KB
Tėvams apie vaikų pareigas
TEVAMS APIE VAIKU PAREIGAS.doc
Microsoft Word Document 36.0 KB

Patarimai, kaip paversti namų darbus įprasta vaiko rutinos dalimi

Lietuvos mokytojai rekomenduoja knygas, kurias turi perskaityti visi vaikai

Nekaltinkite mokyklos - vaiko rezultatus nulemia tėvų išsilavinimas, knygos, internetas ir atskiras kambarys

Vaikų įtaka tėvelių pirkiniams

Naudingos nuorodos:

Viskas apie patyčias

Šeimos laisvalaikiui

Tu atėjai?!

Tai sėskis ir klausyk,

Ką Tau širdim

Ir lūpomis kalbėsiu.

Nes atiduoti noriu viską,

Ką žinau ir suprantu.

Ir ką jaučiu,

Ir ką myliu,

Ir ko neapkenčiu.

Išmokyt noriu

Mylėt, atleist, patart.

Padėt suklupusiam

Ir jo nebart.

Girdėt, kai lūpos tyli,

Matyt, kai akys užsimerkę,

Pajust ilgesį,

Išgirst, kai verkia.

I Š M O K Y T  N O R I U -

B Ū T I  Ž M O G U M I .

Elektroninis dienynas

Mūsų elgesys

Sveikiname šiandien švenčiančius vardadienius

Svetainė sukurta 2013-03-23

Lankytojų statistika

Lankytojai prisijungę prie svetainės